Pokolenie ’92
Konkurs Kreatywności „Pokolenie 1992” jest ogłaszamy z okazji dwudziestej rocznicy powstania jednolitego rynku, który umożliwił swobodę przepływu towarów, kapitału, ludzi i usług w 27 krajach Unii Europejskiej. Jak to odbierają ludzie, którzy urodzili się wraz z jednolitym rynkiem? Ile wiedzą o wolnościach, jakie zapewnia jednolity rynek i jak powinien się on rozwijać?

Zapraszamy 20-latków do wyrażania swoich poglądów, dzielenia się doświadczeniami, wiedzą i oczekiwaniami wobec jednolitego rynku.

Chwytajcie za długopisy, pędzle, kamery, korzystajcie z komputerów, tabletów lub telefonów komórkowych i uwolnijcie swoją kreatywność! Materiały mogą przesyłać indywidualne osoby lub grupy.

Tematyka konkursu obejmuje kategorie:

– edukacja i obywatelstwo,
– praca i przedsiębiorczość,
– kultura i czas wolny
– konsumenci i środowisko naturalne.

Możesz wybrać wśród rozmaitych tematów, form i 23 oficjalnych języków UE. Pamiętaj! Ważny jest przekaz!

– Zdjęcie może wyrazić więcej niż długi artykuł.
– Prosty rysunek może zmobilizować i zachęcić do refleksji w taki sam sposób, jak rozbudowana praca.
– Krótki esej może jaśniej wyrażać Twój pogląd, niż skomplikowana terminologia techniczna czy polityczna.
– Do zrobienia poruszającego nagrania wideo wystarczy prosta kamera i duża doza wyobraźni.
– Dzięki prostej aplikacji Twój pomysł może dotrzeć do wszystkich użytkowników, podczas gdy podstawowa aplikacja może zwiększyć mobilność milionów ludzi.
– Konkurs zachęca do podjęcia twórczych działań i docenia kreatywność.
– Nie musisz być specjalistą fotografem ani też twórcą filmowym z supernowoczesnym sprzętem.
– Nie musisz być magistrem filologii ani nauk politycznych.
– Nie musisz być geniuszem telekomunikacji ani mieć doktoratu z tworzenia aplikacji.

Konkurs ruszył 11 kwietnia 2012 r. Informacje o jego przebiegu będą podawane na portalach społecznościowych oraz witrynie Generation 1992.

Dwudziestu finalistów zostanie zaproszonych do udziału w Europejskim Tygodniu Jednolitego Rynku, jaki odbędzie się w Brukseli w dniach od 15 do 19 października 2012 r. Zwycięskie prace będą prezentowane podczas ceremonii wręczania nagród 15 października.

Zwycięzcy w każdej z czterech kategorii będą mogli odbyć 4-tygodniowy staż w instytucjach Unii Europejskiej i w międzynarodowych firmach. Ponadto od kwietnia do września będą przekazywane nagrody rzeczowe: tablety, smartfony, kamery, odtwarzacze MP3, kupony i bilety podróżne.

Więcej informacji na temat Konkursu Kreatywności „Pokolenie 1992” znajdziecie pod adresem Link.